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Richtlinie für Rückerstattungen und Rückgaben

Retouren

Umtausch oder Rückgabe nicht passender Artikel sind innerhalb von 14 Tagen in Originalverpackung und in ungebrauchtem Zustand möglich. Das Retourenporto trägt in jedem Fall der Besteller.
Wird die Rückgabefrist von 14 Tagen überschritten, werden dem Kunden 20% des Warenwertes oder mindestens CHF 20.- sowie die effektiven Portokosten verrechnet.

Keine Rückgabe /Rücknahme möglich bei:

  • Bücher, DVD und Software
  • Sonderanfertigungen
  • Bestellungen, die mit einer Lieferfrist ausgeschrieben sind und von uns beschafft werden müssen
  • Futtermittel
  • Pflanzen

Sendet ein Kunde solche Ware trotzdem zurück, wird für eine erneute Zustellung die effektiven Portokosten und ein Bearbeitungszuschlag von Fr. 20.00 erhoben. Dieser Betrag muss im Voraus überwiesen werden.
Eine Gutschrift wird nicht erstellt.

Bei Waren, die einen Transportzuschlag aufweisen (in der Beschreibung ersichtlich), muss dieser Betrag auch vom Käufer übernommen werden.

Wird Ware retourniert und der Rechnungsbetrag fällt unter die Fr 100.00, werden die Versandkosten
von Fr. 8.00 fällig.

Sendet ein Kunde die ganze Bestellung zurück, werden die effektiven Portokosten (nicht die Versandpauschale) nach Gewicht sowie Aufwand-Spesen in der Höhe von Fr. 5.00 in Rechnung gestellt.

Bei Stornierung einer Bestellung werden Fr. 5.00 Aufwand-Spesen verrechnet. Von einer Stornierung ausgeschlossen sind Bestellartikel (Artikel mit einer angegebenen Lieferfrist).

Umtausch

Passt ein Artikel in der Grösse nicht erfolgt eine Retoure.
Für den Ersatzartikel muss im Onlineshop eine neue Bestellung erfasst werden.

Reklamationen

Reklamationen zu Warenlieferungen oder zu defekter Ware können innerhalb von 7 Tagen nach Erhalt des Paketes geltend gemacht werden.

Haftungsbeschränkung

Schadensersatzansprüche aus Unmöglichkeit der Leistung, aus Vertragsverletzung, aus Verschulden bei Vertragsschluss und aus unerlaubter Handlung, sind sowohl gegen uns, als auch gegen unsere Erfüllungs- bzw. Verrichtungsgehilfen ausgeschlossen, soweit nicht vorsätzliches oder grob fahrlässiges Handeln vorliegt. Für Folgeschäden aus der Verwendung der Produkte wird jede Haftung abgelehnt.

Customer Care

Im Falle von Reklamationen und Retouren von verkauften Waren und /oder Dienstleistungen kann sich der Kunde an den Online Shop / die Verkaufsstelle wenden (Tel: 062 751 71 08 Mail ), der/die für die Behandlung und Abwicklung ausschliesslich zuständig ist.

Erfüllungsort und Gerichtsstand

Erfüllungsort und Gerichtsstand für alle sich aus den Vertragsbeziehungen ergebenden Rechte und Pflichten ist für beide Teile Zofingen.

ab hier WooCommerce-Vorlage:

Overview

 

Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.

Additional non-returnable items:

  • Gift cards
  • Downloadable software products
  • Some health and personal care items

To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.

Please do not send your purchase back to the manufacturer.

There are certain situations where only partial refunds are granted:

  • Book with obvious signs of use
  • CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
  • Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
  • Any item that is returned more than 30 days after delivery

 

Refunds

 

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.

Late or missing refunds

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.

Sale items

Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.

 

Exchanges

 

We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.

 

Gifts

 

If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.

If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.

 

Shipping returns

 

To return your product, you should mail your product to: {physical address}.

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.

 

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Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.